Sunday 21 April 2013

Sekitar Hari Penamaan Calon PRU-13 DUN Gombak Setia (20/4/2013)

7:30 pagi | Pejabat PAS Kawasan Gombak

Saat-saat akhir menyemak borang pencalonan calon bersama Saudara Khairulfahmi Matsom (wakil calon), Saudara Ramli (Pengurus Kempen), Saudara Rashid (Saksi) dan anakanda tercinta Hasbulwafi.

Sebahagian penyokong PAS dan PR sudah berkumpul di Masjid Simpang 3, Greenwood.














7:45 pagi | Masjid As-Syarif, Kg Simpang Tiga

Solat sunat hajat yang diimami oleh Ustaz Imran Al-Malizi, Ketua Urusan Ulamak PAS KAwasan Gombak.




8:05 pagi | Perkarangan Masjid As-Syarif Kg Simpang 3

Sebahagian penyokong Pakatan Rakyat berkumpul di sini sebelum menuju ke pusat penamaan calon di SMK Sungai Pusu.




8:20 pagi | Perkarangan Masjid As-Syarif, Simpang 3.

Saya bersama-sama kesemua calon-calon Pakatan Rakyat; Saudara Azmin Ali (Parlimen Gombak - PKR), Saari Sungib (DUN Hulu Klang - PAS) dan Amiruddin Saari (DUN Batu Caves - PKR) dan para penhokong Pakatan Rakyat untuk bergerak ke SMK Sungai Pusu, pusat penamaan calon Parlimen Gombak bagi PRU-13.




9:00 pagi | Pusat Penamaan Calon parlimen Gombak, SMK Sungai Pusu, Jalan Gombak.

Menghantar borang penamaan calon kepada petugas SPR.




9:30 pagi | Perkarangan SMK Sungai Pusu.

Pemandangan dari luar pusat penamaan calon Parlimen Gombak.

Gambar kiriman sahabat yang berada di luar dewan.




Di sebalik rentetan daripada proses penamaan calon ini juga, terdapat pelbagai kejadian yang tidak diingini berlaku. Antaranya ialah saya menerima laporan daripada orang awam yang mengatakan bahawa terdapat kereta penyokong Pakatan Rakyat yang dipecahkan cerminnya. 



10:20 | Pusat Penamaan Calon

Sah!

SPR sudah mengumumkan secara rasmi pertandingan satu lawan satu di DUN Gombak setia, saya bertemu dengan Datuk Said Anuar yang mewakili BN.

Begitu juga di DUN Hulu Klang, PAS bertembung dengan BN.

Manakala di DUN Batu Caves dan Parlimen Gombak pertembungan 3 penjuru di antara PR, BN dengan calon bebas.

Selamat berjuang buat semua.

Doakan kami.




2 comments:

  1. Please see this YIP KUM FOOK cheated amounting to RM20,000.00, it belongs to VEN. U NANDIYA. Fundraising donation by Myanmar Devotees to buy large Buddhist marble for SAMNAK SAMBODHI in 2000 that Buddha Marble from Myanmar

    Information and signature in blogspot.com by YIP KUM FOOK and please be aware of the issue as all contributions to Buddhist teachings:

    https://committeesamnaksambodhi1.blogspot.com/2019/01/

    SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE at Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) is president, Secretary (YAP LEONG LAN) and Treasurer (NG GOOT MEE)

    ReplyDelete
  2. Kini, Taman Desa Jaya, Kepong adalah satu berita yang sangat buruk kerana salah seorang ahli politik melakukan kerja kotor di Kuil Buddha dan membawa sistem politik bermain di kuil sehingga ahli masyarakat lari dan presiden Kuil ini (Samnak Sambodhi). Ialah Datuk Yip Kum Fook yang merupakan bekas pengerusi MCA di Taman Daya , Kepong dan pengerusi MCA Gombak

    Lelaki ini (Datuk Yip) selalu menelefon polis untuk menangkap sami Buddha dan menutup pintu Kaabah untuk tidak membenarkan sami Buddha masuk untuk menginap, semua sami Buddha terpaksa menyewa hotel untuk seketika...Mr Tan dan Kelemahan Encik Wah pada hari itu, pasukannya, samseng dan dua anggota polis datang mengganggu Ven. Phra Piyadhamma (Pulau Pinang atau bekas CID dari Singapura)

    Sejak kejadian itu, ramai penganut meninggalkan kuil kerana di kuil, mereka melakukan perkara yang tidak baik, kini jawatankuasa mengambil sami Buddha Myanmar untuk berkhidmat kerana mereka tidak mengambil berat tentang masalah Kuil sebelum ini atau Datuk Yip Kum Fook...ini seorang yang sangat kotor kerana dia boleh menipu semua orang

    Kini Datuk Yip Kum Fook dan pasukannya akan menderita dan terluka kerana ramai yang tahu apa yang berlaku...ada yang ramai tidak suka Datuk Yip Kum Fook dan dia akan tahu apakah dosa terbesar dalam agama Buddha?

    Dikongsi oleh Ah Wah, Selayang Jaya

    ReplyDelete